whatsapp-widget

Blog

Blog

Verificare kilometraj real - cum se verifică acesta la mașinile second hand + aspecte de luat în considerare, blog
Categorie 1

Verificare kilometraj real - cum se verifică acesta la mașinile second hand + aspecte de luat în considerare

24 May, 2023
Postat de: Admin La Maritec Auto

Chiar dacă este ilegală, înapoierea kilometrajului este încă obișnuită printre vânzătorii de mașini second hand. Kilometrajul este un indicator popular al stării unui vehicul. Un kilometraj mai mic înseamnă un preț mai mare și, prin urmare, mulți vânzători de mașini comit fraude, pentru a-și îmbunătăți profitul. Din fericire, poți dezvălui, adesea, kilometrajul real al unui vehicul într-un mod simplu - obținând un raport istoric. Totuși, acest lucru nu va funcționa întotdeauna, așa că este bine să cunoști și alte modalități de a detecta manipularea contorului de parcurs. Mulți oameni încă nu înțeleg cât de important este kilometrajul unui vehicul. Cumpărătorii de mașini second hand plătesc mai mult pentru a vedea mai puțini kilometri pe bord. Însă, când cifrele nu se potrivesc cu realitatea, aceasta este o fraudă directă. 

 

Cuprins:

1. Verificarea kilometrajului real - Ce ar trebui să cauți?

2. Care sunt pericolele kilometrajului dat înapoi?

 

1. Verificarea kilometrajului real - Ce ar trebui să cauți?

 

Odometrele din mașini pot fi fie mecanice, fie digitale. Pentru a modifica un kilometraj mecanic, escrocii ar trebui să-l demonteze. Acestea fiind spuse, odometrele digitale au preluat piața auto în ultimele două decenii. Au fost introduse nu numai pentru a schimba estetica, ci și prevenirea derulării înapoi a contorului de parcurs a fost un alt motiv. În mod ironic, oricine poate cumpăra astăzi un instrument ieftin pentru a edita numerele de pe un kilometraj digital. Din fericire există modalități de a identifica o citire falsă a odometrului chiar înainte de a obține un raport de istorie. Iată ce ar trebui să iei în considerare:

 

cât de uzată este plăcuța pedalei de frână? Cât de des schimbi plăcuțele pedalei de frână? Da, niciodată. Dar ia în considerare că ea este utilizată în mod constant atunci când conduci, așa că se uzează odată cu kilometrajul. De exemplu, o pedală de frână ar trebui să fie doar puțin uzată într-o mașină de 100.000 de km. Pe de altă parte, o mașină cu 300.000 de km sub centură este probabil să aibă o pedală de frână cu aspect obosit. Caută neconcordanțe! Mașina ta de 50.000 de km are pedala de frână foarte uzată? Sau pare că tocmai a fost înlocuită? Acestea sunt semnale la care trebuie să fii atent;

 

verifică starea volanului și a scaunului șoferului. Când experții auto caută o mașină uzată, primul lucru pe care îl examinează după deschiderea ușii este starea volanului și a scaunului șoferului. Diferiți producători folosesc diverse tipuri de materiale pentru volane și scaune. De obicei, modelele de buget sunt mai predispuse la uzură, în timp ce mașinile exclusiviste sau de lux se laudă cu materiale mai plușate și mai rezistente. Cu toate acestea, șoferul atinge întotdeauna aceste zone, așa că aici sunt indicatori de kilometraj destul de precisi. Dacă pielea sau țesăturile sunt deja zdrențuite, mașina poate depăși cu mult pragul de 200.000 km;

 

testează balamalele ușii. Balamalele ușilor vehiculului trec printr-un stres enorm de fiecare dată când deschizi ușa. O ușă de mașină cântărește aproximativ 40-50 de kilograme și este, de obicei, ținută de două balamale. Prin urmare, nu este surprinzător faptul că utilizarea frecventă și trântirea le pot afecta. Mai mult, deseori ruginesc din cauza apei și a sării. Deschide portiera șoferului, apuc-o până la capăt și încearcă să te miști în sus și în jos. Nu ar trebui să existe niciun joc, deoarece aceste balamale sunt, de obicei, destul de robuste. Dacă este slăbită, mașina a văzut deja multe, iar valoarea scăzută a contorului de parcurs poate fi falsă. Acesta este un truc grozav în mânecă, deoarece, spre deosebire de volanele și tapițeria mașinii, vânzătorii aproape niciodată nu înlocuiesc balamalele ușilor;

 

inspectează odometrele analogice. După cum s-a menționat mai devreme, pentru a rula înapoi un kilometraj analog, trebuie să dezasamblezi tabloul de bord. Doar mâinile excepțional de stabile și pricepute pot face asta fără a lăsa urme. În afară de zgârieturi sau amprente din interiorul tabloului de bord, șuruburi lipsă și bucăți de plastic sparte, un contor de kilometraj mecanic manipulat poate oferi alte dovezi, cum ar fi numere nealiniate;

 

verifică înregistrările de întreținere. Fiecare vehicul necesită întreținere regulată. De fiecare dată când un mecanic îți schimbă uleiul sau cureaua de distribuție, rezolvă unele probleme, istoricul de service al unei mașini ar trebui să obțină un nou record împreună cu kilometrajul actual. Dacă este posibil, consultă înregistrările de întreținere pentru a te asigura că nu au existat scăderi de kilometraj. Dacă proprietarul nu are o singură înregistrare de întreținere, acesta poate fi un semnal roșu, dar, din păcate, adesea nu este. Nu toată lumea menține un record coerent!

 

În medie, o mașină parcurge 20.000 de kilometri pe an. Deși călătoriile fiecăruia variază, 20.000 de kilometri este distanța medie anuală. Înseamnă că, dacă vehiculul este mai vechi de zece ani, probabil că ar trebui să aibă peste 200.000 de kilometri pe ceas. Din fericire, cei de la Automobile LaMaritec oferă mașini care nu dețin un număr foarte mare de kilometri. Ține cont de asta atunci când cauți un autoturism second hand.

 

2. Care sunt pericolele kilometrajului dat înapoi?

 

Scopul unei rulări înapoi de kilometraj este de a înșela cumpărătorii de mașini second hand. O mașină de 50.000 de kilometri poate fi de două ori mai scumpă decât una cu 150.000 de kilometri pe ceas. Așadar, nu este surprinzător că mulți escroci vizează kilometrajul pentru a profita. Producătorii nu construiesc mașini de lungă durată în zilele noastre. Ei profită cel mai mult din piesele de schimb, nu din vânzările de mașini. Asta explică de ce mașinile noi devin gropi de bani doar după câțiva ani. Dacă plătești un ban în plus pentru un kilometraj mai mic, asigură-te cel puțin că este original. Pentru a obține o imagine mai bună despre cât de important este kilometrajul real, iată o idee despre modul în care se strică diferitele părți din mașină, pe măsură ce kilometrajul crește:

 

10.000 de km – filtrul de ulei;

50.000 de km – filtrul de aer, plăcuțe de frână și anvelope;

100.000 de km – amortizoare, pompa de apă, curea de distribuție;

150.000 de km – ambreiaj, bujii, alternator, pompă de combustibil, injectoare de combustibil etc.;

200.000 de km – diverse alte părți.

 

De aceea, vânzătorii de mașini second hand sunt atât de dornici să ruleze kilometrajul cât mai mult sub 200.000 km posibil.

 

În final, reține faptul că aceste numere nu sunt legate de fiecare mașină de pe drum. În timp ce unii producători se concentrează exclusiv pe fiabilitate, alții caută performanțe mai bune pe drum, confort sau caracteristici de lux. De asemenea, unii oameni au mai multă grijă de mașinile lor decât alții. Schimbarea regulată a uleiului și înlocuirea pieselor rupte de îndată ce sunt deteriorate - acestea sunt cerințe cruciale când vine vorba de longevitate. Din păcate, mulți șoferi încă le ignoră.

 

Sursa foto: unsplash.com 

 

Share
Te-ar putea interesa si

Prin abonarea la newsletter declar ca sunt de accord cu Politica GDPR si doresc sa primesc Noutati si Promotii.

Acest site foloseşte cookies. Navigând în continuare vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Detalii aici De acord